Bokmässehelgen som sådan.

Bokmässan har tagit slut, och även fast det varit sjukt kul och intressant - så är jag klar att den är över. Det gick från JAAA BOKMÄSSA till fan för dödsmässan.
 
Så sjukt mycket intryck, så sjukt mycket svenska kändisar (guillou, berghagen, körberg, gardell, levengood, brynolfsson, grönvwall, haag, transströmmer och blablabla - trodde aldrig det men man slutade till och med bli särskilt förvånad tillslut), så sjukt häftigt att få representera TID för liv, så sjukt bra att bryta upp mässan med alkohol och brudar och jah - så sjukt jävla mycket böcker.

Fredag:



Blev intervjuad och spenderade tid i montern. Kändes stort om jag ska vara ärlig.
Tittade på seminarium, titta på böcker, samlade på oss godis, spelade död i skolans monter och träffade Anki till min megalycka.
 
 
Efteråt blev det pizza och öl. Det var ett måste.
 
 
Experiment utfördes vid bordet. Evelina hörde saker i ölglaset. Anki också tror jag. Jag förstod inte.
Kvällen spenderades på ett par ölhak på andra långgatan (hipsterstyle) och jag fick även säga hejrå till Tove som åker på Europatripp nu. Lite avis. Vill åka igen.
 
Lördag:
 
 
Fruktansvärt dålig bild, men fick sitta längst fram på Jonas Gardells seminarium. Det var faktiskt helt fantastiskt. Han var helt fantastisk. Fick prata med honom och få en singerad bok också. Var höjdpunkten under hela bokmässan.
 
 
Maja, Jennie och jag sket i könsnormer och gick in på herrtoaletten - vilket resulterade i en arg dansk och sassy Maja.
 
 
Blev intervjuad och spenderade självklart tid i montern även denna dag. Fick mer respons och det kändes så bra.
 
 
Mamma var där och bestämde att vi skulle åka upp till heaven 23 och dricka champange. Så det gjorde vi. Vid mor och fars bord.
 
 
Efter det var det fest igen. Finfest med Tacos och vin och kaffebaileys. Ladylike. Jävligt fabulöst.
Men jag kallade kvällen kort efter bakfyllan som satt i och åkte hem till pigg och glad pojk.
 
Söndag:
 
 
Funderade nästan på att skjuta mig på morgonen för att sluta vara så trött. Men jag tog mig iväg mot ALLA odds.
 
 
Men jag bestämde mig för att göra på mitt sätt denna dag. Såg rockfoto seminarium, köpte böcker & fin fina skrivböcker, spenderade mer tid i montern med en helt bara sådär sjukt bra människa ur boken och blev avtecknad som zombie på serietorget.
 
 
Avslutade med att hälsa på Christer som ville kramas (det ville jag med så det var lugnt) och sälja bok - så jag köpte bok och pratade lite med den fine herren. 
 
Sedan fikilura jag med Evelina på STURBUCKS och pratade snusk och så. Som man ska en söndag eftermiddag. 
 
MASSOR och bra. Men aldrig igen. = Bokmässan.

Postat av: Alexandra

Vad spännande med bokmässan! Har hört att det ska vara ett himla bra tillfälle att visa upp sin portfolio på.

2012-10-24 @ 18:06:43
URL: http://www.lillesnigel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0