Yes! Time to brag.

Och så ska jag tänka på något som jag nästa glömt.

När jag var i Paris så kom det fram en tjej och ville fotografera mig, hon sa något om att det var någon sida som skulle vara intresserad av bilden... men jag fatta inte riktigt. Hon bad mig maila henne så skulle hon ge mig mer info.

När jag gjort det och fråga om vad den var för så skicka hon bilden och skrev:

I'm a freelance photographer and one of my clients is Trendstop.com. 
The site is used by fashion designers / buyers for trend forecasting.
(It looks like you have a great sense of style.)
So the photo will be used on the website, for reference for designers and fashion buyers (they're looking for trends in fashion in order to make predictions about what's coming next) 
So my job is basically to go out and find cool looking people that might be trendsetters.

Jag tycker det är en sån megakomplimang. Skit stolt.


Jag ser dock fett olycklig ut på bilden. FETT olycklig, är inte fotogenisk alls när det är så spontant. But whatevah. Skit stolt.

(För övrigt heter hon Alexis Vabre och tar helt sjukt snygga foton. Google it.)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0