Frida till undsättning.

Ska ligga och äta, spela tvspel och kolla framtidsplaner idag. Uttnyttja dag som idag som idag som idag.

Mhm.

 

 

Varför dagen är som idag är min kärlek västtrafiks upptåg under gårkvällen.

Som vanligt var tåget för kort, tanter stod överallt i korridorerna på tåget. Jag hör att det finns en extra buss vi kruthusgatan, är en god samarit och låter en tant ta min plats och springer allt jag har dit. Ingen fattar vad jag pratar om.

Blir dirigerad till annan hållplats, där går dom inte till Uddevalla utan till Stenungsund och Ytterby. Dubbelkollar med trafikpersone: "Jo den till Stenungssund går till Uddevalla".

Frågar mannen på bussen. Som svarar surt "Nej.Den går till Stengungsund, där får ni byta till tåget."

Jag: "Oj vad jobbigt det blev nu.." (inte seriös)

Han: "JA VISST BLEV DET JOBBIGT ATT BYTA EN GÅNG?!"

Åker med busshelvetet, blir avslängd i stenungsund när det snöar i tjugo minuter, åker tåg.

Blir avslängd tjugo minuter till i Ljungskile.

Hemma en timme sent.

 

Jag älskar västtrafik.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0