Måste ju berätta om min fantastiska morgon innan jag sover.



Morgonen börjar med att dörren slängs upp av en fly förbannad mor: "VAR I HELVETE ÄR DIN NYCKEL DÅ OM DU INTE HAR DEN?! OCH GÅ UPP NU." (detta pågrund av att jag kvällen innan insett att den ligger i skolan och lämnat en lapp till mor för att jag därmed måste gå ut ur lägenheten samtidigt som hon).

Efter det inser jag att det regnar och att jag inte kan prata då min hals snorat igen.

Sen får jag inte gå på toaletten, den ockuperades.

När jag går in så får jag snabbt gå ut då mor rostat bröd likt en galning och startat brandlarmet - så jag får hjälpa till att vifta för att få det att sluta.

Då passar hon på att inta toaletten igen.

Sen när jag går in igen blir jag tillsagd att om två minuter skall vi gå.

Jag ville preppa med c-vitamin, fick brushelvetet i munnen (så sjukt vidrigt för de som inte visste).

Mor påstår att det inte regnar, jag fattar inte att det inte är varmt ute.

Vi åker ner, det regnar, upp igen.

Går till tåget 20 minuter tidigt.

Det börjar regna mer.

Tåget försenat med 20 minuter.

Det börjar blåsa, inser att jag har alldeles för lite kläder på mig.

Tåget kommer inte alls.

Inser att jag väntat en timme, det är en halvtimme kvar.

Nästa tåg också försenat, pratar med någon dryg människa på västtrafik som inte kunde matte.

Kommer på tåget, tåget tar 20 minuter extra tid på grund av signalfel.

Mobilen funkade som vanligt inte, så kunde inte berätta för någon var jag var.

MYSPYS. Blev varm igen klockan 1. Då skulle vi ut och sätta upp affischer. BEST DAY EVER.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0