Tid.

Varför skall tid spela sån jävla stor roll. Om du missar tåget kommer du inte dit du skall i tid. Om du missar tv-programmet får du ångest över det. Om du inte hinner träna blir du tjock. Om du inte hinner sova blir du trött. Om du inte hinner äta blir du svag. Om du inte plugga kommer du misslyckas..

Detta är så töntigt att skriva om. Alla gör det. Men det är fan sant - varför handlar ALLT om tid?

Tiden läker alla sår.

Så var det va? Det gör det inte - det krävs mer för att läka dem.

Det tar tid att komma över någon.

Varför då? Varför skall det göra det? Handlar det inte om omständigheter, vänner, familj och beslut?

Det krävs alltid mer än tid - men det anses vara inom rummet av tid.


Men det värsta av allt är ålder. Att ålder skall avgöra om du är mogen, okej att vara kär i, okej attt vara kär själv, okej att ta beslut, okej att leva som man gör, okej att använda kläderna man gör, okej att få arbeta, okej att få studera, okej att få vara en egen individ.

Jag hatar det. Verkligen hatar det. Att Alla, inklusive mig själv, förlitar sig på tid.

Fan ta tid.


Jag vet knappt själv vad jag vill få ut av min text. Men jag är arg. Jag är arg på begränsningar, tomma förklaringar från andra och oförståelse. Ja. Fan ta tid. Godnatt. Nu kommer jag vara trött, för det är sent.


Postat av: sandra

Svar på tal: Tack, fina! DINA ÖGON, DÅ. Klockögon är tusen gånger coolare.

2011-10-24 @ 06:03:12
URL: http://pulvertango.blogspot.com
Postat av: Jennie aka Limepuff

Åh, tid är superintressant! Jag vill tips om en grym bok i ämnet, den ser fördjävlig ut på framsidan men strunt i det, den är tväraktuell och tar upp väldigt mycket intressant om tid. Och så kostar den nästan inget, så KÖP! http://www.bokus.com/bok/9789176088944/tio-tankar-om-tid/ :)

2011-10-24 @ 06:57:18
URL: http://limepuff.se
Postat av: Clooney

I like ze eyez

2011-10-25 @ 03:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0