Mycket bra tips.

Min broder och hans fruga har tänkt att införskaffa en liten katt i framtiden och har tittat i boken Bonniers Stora Bok om Katter på raser och det fanns även lite nödvändiga tips om vad för egenskaper en katt borde ha och inte.

Tänkte dela med mig, tillsammans med egna slutsatser.

När du ska köpa din katt bör den:
  • Vara vaken. (helst inte död alltså)
  • Röra sig fritt med huvudet rakt. (inte förlamad eller med bruten nacke)
  • Med lätthet hoppa ned på golvet från bordshöjd. (helst inte jättefet eller med brutna ben typ)
  • Ha klara och rena ögon där blinkhinnan inte syns...

Japp, känns som att mina reflektioner blir över flödiga, såååå -

När du ska köpa din katt bör den inte:
  • Nysa hosta eller rossla.
  • Lida av diarré.
  • Verka som att det gör ont när man tar i den.
  • Ha några blodfläckar eller blödningar.
  • Ha några sår, utslag eller kala fläckar i pälsen.

Kortfattat: Det vore bäst om katten inte är sjuk, döende eller död.

Hoppas ni lärt er något nytt ni också.



Postat av: Anki

Åh, morbid humor när den är som finast.

2011-10-23 @ 18:29:06
Postat av: jesus

varje dag går jag och tror att jag är fullärd. sen kommer jag in på din blogg som botbevisar min tidigare hypotes. Ständigt lär du mig något nytt, ständigt.

2011-10-23 @ 21:52:14
URL: http://jesusdansar.blogg.se/
Postat av: amammanda

2011-10-23 @ 22:04:52
URL: http://bazzinga.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0